Waarom een kerstpakket

Waarom een kerstpakket

Wat is het belang van het geven of krijgen van kerstpakketten? En waarom?

Waarom is een kerstpakket belangrijk?

De winterperiode bestaat uit sneeuw, kou, regen en snotneuzen. Het heeft een minder ‘tof’ imago dan de zomer… Maar waarom eigenlijk? De winter zit ook vol gezelligheid en verwennerij! In de periode rondom kerst kun jij indruk maken op je baas of leg je je eigen werknemers in de watten leggen! Daarom sommen wij voor jou een aantal redenen op: waarom kerstpakketten?

Doe eens lief

Allereerst, cadeaus ontvangen vindt iedereen leuk. Het is een blijk van liefde, waardering, vriendschap, een beloning voor je harde werk of een bedankje. Als werknemer een kerstpakket ontvangen, is een motivatie om zo door te gaan of misschien zelfs een tandje bij te zetten. Het versterkt de band tussen werkgever en werknemer en tussen collega’s onderling. Het motiveert en bevordert samenwerking én zorgt voor een fijne afsluiting van het jaar. Het is de laatste jaren uitgegroeid tot een traditie, die we graag in stand willen houden!

Het gaat om het gebaar

Hoe duurder hoe beter, geen uitspraak is minder waar. Waardering en emotie wordt niet uitgedrukt in geld, maar in een passend geschenk. Kerstpakketten bestaan in ontzettend veel soorten en maten: er is voor ieder wat wils. Vaak zijn pakketten onderverdeeld in bepaalde thema’s. Door een thema te kiezen dat dicht bij de interesses van iemand of van het gehele team ligt, versterkt dit de verbinding tussen jullie en ook dit bevordert de werksfeer.

Bezuinigen op een kerstpakket… Doe het niet!

In tijden van crisis, zoals de huidige pandemie, hebben bedrijven het moeilijk hun hoofd boven water te houden. Hierdoor is bezuinigen vaak onoverkomelijk en lijkt een kerstpakket soms overbodig. Maar... Denk hier nog een keer over na. Uit een onderzoek, uitgevoerd door Henry Robben (hoogleraar marketing Nyenrode), blijkt dat het niet geven van een beloning voor hun inzet funest is voor de motivatie van werknemers. De werknemer en de werkgever bekijken op dat moment de relatie anders. De werknemer bekijkt de relatie socialer, terwijl de werkgever het bekijkt vanuit een economisch oogpunt. Hierdoor zal de werknemer het bezuinigen op beloningen, als een kerstpakket, interpreteren als “het is niet goed gegaan”. Theoretisch gezien lost het ook vrij weinig op. Bezuinigen op een kerstpakket doet niet goed aan de efficiëntie en haalt het bedrijf uit balans. En een instabiel bedrijf levert economisch niet veel op. 

Ben er op tijd bij!

Begrijpelijk dat je in de laatste zomermaanden nog niet bezig bent met het zoeken van een kerstpakket. Let hierbij wel op! Veel bedrijven zijn namelijk al druk bezig met het samenstellen van de leukste en verrassendste cadeau combinaties. Door er vroeg bij te zijn, zorg jij ervoor dat jouw team de verdiende waardering krijgen.

Welke verrassing past bij jouw team? Wij helpen graag!

Geraadpleegde sites

https://www.nu.nl/nuzakelijk-overig/2985373/geen-kerstpakket-funest-motivatie.html

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/artikel/4934971/werknemers-voelen-zich-gewaardeerd-door-een-kerstpakket

https://www.kwaliteitsnetwerk.nl/het-belang-van-het-geven-van-een-kerstpakket

Laat een reactie achter

*Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd

* Verplichte velden

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

Hide compare box
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »