Dit zal je niet verbazen. Dit populaire nummer uit 1994 is inmiddels door veel verschillende artiesten gecoverd. Het origineel heeft meer dan 700 miljoen streams op Spotify en jaarlijks is de opbrengst van het nummer door de vele airplay zo'n €450.000,-. Hier komen de verdiensten van eventuele optredens met het kerstnummer zelfs nog bij!
Wat we ook van het nummer vinden, iedereen kan deze luidkeels meezingen. Het iconische nummer is niet alleen op de streamingsdiensten populair maar is ook op de radio niet weg te slaan. Niet gek dan ook dat dit nummer goed is voor een jaarlijks spaarpotje van €400.000.
Dit nummer uit 2014 is misschien nog geen golden oldie, maar het nummer zelf is wel degelijk een populaire hit! Dan wel niet het meest gedraaide nummer, maar toch jaarlijks goed voor een opbrengst van €800.000, - voor de jonge artiest.
Michael Bublé valt niet meer weg te denken uit het muzieklandschap. Zijn hits zijn met name in de donkere maanden populair door het warme geluid. Deze kersthit is daar geen uitzondering in en staat toch op nummer 4 van het meest gedraaid. Hierdoor is het iconische nummer goed voor een paar ton per jaar.
Kortom, een goede kersthit kun je jaren op teren. Dat is wat veel mensen denken en veel artiesten ook jaarlijks proberen, maar toch lastiger blijkt te zijn dan je denkt. De ultieme winnaar op het gebied van een zakcentje verdienen met een kersthit is toch Slade. Met het nummer Merry XMAS Everybody harken ze toch zo'n €600.000,- binnen!
Terug naar blogoverzicht